סרטון של ארגון "אם תרצו" מציג פעילי שמאל כ"שתולים" ומעורר סערה

    ישראל פריי 2 Comment on סרטון של ארגון "אם תרצו" מציג פעילי שמאל כ"שתולים" ומעורר סערה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סרטון חדש שהפיק ארגון הימין "אם תרצו", מעורר סערה. הארגון מנהל קמפיין על רקע הצעת החוק של ח"כ יואב קיש (הליכוד) שהוגשה אתמול, לפיה עמותה המקבלת מימון זר תסומן כ"שתולה". לפי הצעת החוק, עמותה כזו שהפרה לכאורה חובתה לפי החוק תיקנס במאה אלף שקלים. כמו כן, מוצע לקבוע בחוק כי "שתול" שיש במטרותיו או במעשיו או במעשי המועסקים בו פעילות עוינת נגד המדינה, ניתן יהיה להגיש לבית המשפט בקשה לפירוקו.

    בסרטון מוצגים ארבע דמויות מארגוני זכויות אדם כמו "בצלם" ו"שוברים שתיקה", ומציגם כמסייעים למחבלים. כל אחד מהם מקבל את התואר "שתול" על ידי מדינה אירופאית כלשהי, ונטען כי הוא נשתל על ידן כדי לסייע למוציאי הפיגועים לפועל. יצוין כי מדובר בשמות אמיתיים לחלוטין של פעילי שמאל מוכרים.

    ברקע נשמעים דברי הקריינית: "לפני שהמחבל הבא דוקר אותך, הוא כבר יודע שישי מנוחין, שתול של הולנד, יגן עליו מחקירה בשב"כ, אבנר גבריהו מ'שוברים שתיקה', שתול של גרמניה, יקרא לחייל שינסה לסכל את הפיגוע פושע מלחמה, סיגי בן ארי, שתולה של נורבגיה, תגן עליו בבית המשפט, המחבל יודע שחגי אלעד מ'בצלם', שתול של האיחוד האירופי, יקרא למדינת ישראל פושעת מלחמה".

    האשמת אנשי השמאל בתמיכה במחבלים והצגתם כ"שתולים" באופן עוין, עורר זעם רב בקרב גורמי שמאל ואישי ציבור. כל ארגוני זכויות האדם למיניהם יצאו בתגובות חריפות בהם הם הביעו שאט נפש מהסרטון.

    ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אף פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה בחשד להסתה. לדבריה: "קמפיין 'השתולים' של תנועת 'אם תרצו' מהווה הסתה בוטה וקיצונית נגד לוחמי צדק וארגוני זכויות אדם שבמסגרתם הם פועלים. זוהי הוצאת דיבה על שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית ומטרתו להלך אימים על ארגוני השמאל. הניסיון לייצר דה-לגיטימציה ודה-הומניזציה לכל אותם אלו שדעותיהם אינם כעמדותיהם של הימין הקיצוני הוא סימון מטרות חיות וקריאה לסיכול ממוקד שסופו להסתיים באלימות".

    מגיש הצעת החוק, ח"כ יואב קיש, הסתייג מהקמפיין האגרסיבי, ואמר "אני תומך בחוק ואמשיך לקדם אותו. אך עם זאת, אני מסתייג מהפרסונליזציה האגרסיבית בקמפיין של תנועת הסטודנטית 'אם תרצו'. אני לא מתחבר לקמפיין וזו לא דרכי, אני עוסק במהות. החוק שלי בנפרד והקמפיין של אם תרצו בנפרד".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזה הסתה? זה לא נכון?